KMÜ, Erasmus+ KA171 Programı ile Üç Kıtadan Öğrencileri Bir Araya Getirdi
Karamanoğlu Mehmetbey Üniversitesi (KMÜ), uluslararasılaşma vizyonu doğrultusunda 2025-2026 Akademik Yılı Bahar Dönemi’nde Erasmus+ KA171 Öğrenci Öğrenim Hareketliliği Programı kapsamında üç farklı kıtadan gelen öğrencileri kampüsünde ağırladı.
KARAMAN (Karaman Asayiş) – Karamanoğlu Mehmetbey Üniversitesi (KMÜ), uluslararasılaşma vizyonu doğrultusunda 2025-2026 Akademik Yılı Bahar Dönemi’nde Erasmus+ KA171 Öğrenci Öğrenim Hareketliliği Programı kapsamında üç farklı kıtadan gelen öğrencileri kampüsünde ağırladı.
Program kapsamında Gana, Ukrayna ve Ürdün’den gelen toplam yedi uluslararası öğrenci, üniversitenin beş farklı fakültesinde eğitim aldı. Akademik çalışmalarını sürdüren öğrenciler, aynı zamanda Türk kültürünü ve Karaman’ı yakından tanıma ve farklı kültürlerle etkileşim kurma fırsatı buldu.
Hareketlilik programının tamamlanmasının ardından Rektör Yardımcısı Prof. Dr. İdris Nebi Uysal, Erasmus Kurum Koordinatörü Dr. Öğr. Üyesi Mehmet Cemil Şimşek ve Öğr. Gör. Dr. Harun Özmerdivanlı ile Erasmus+ öğrencileri, teşekkür ve veda ziyareti kapsamında Rektör Prof. Dr. Mehmet Gavgalı ile bir araya geldi.
Ziyarette konuşan Rektör Gavgalı, Erasmus+ programlarının üniversitelerin uluslararası görünürlüğünü artıran en önemli araçlardan biri olduğunu belirterek, öğrenci hareketlilikleri sayesinde kurulan akademik ve kültürel bağların gelecekte ortak araştırma projeleri, lisansüstü eğitim iş birlikleri ve yeni uluslararası ortaklıkların temelini oluşturduğunu ifade etti. Gavgalı, KMÜ’nün dünyanın farklı coğrafyalarından öğrencileri bir araya getirerek bilgi, deneyim ve kültür paylaşımına katkı sunmaya devam edeceğini söyledi.
Program kapsamında KMÜ’de eğitim gören öğrenciler ise akademik süreç boyunca gördükleri ilgi ve destekten duydukları memnuniyeti dile getirerek üniversite yönetimi ve akademik personele teşekkür etti. Öğrenciler, Erasmus deneyiminin yalnızca eğitim hayatlarına değil, farklı kültürleri yakından tanımalarına, uluslararası dostluklar kurmalarına ve küresel bakış açılarını geliştirmelerine de önemli katkılar sağladığını belirtti.
Ziyaret sonunda, hareketlilik programını başarıyla tamamlayan öğrencilere Rektör Prof. Dr. Mehmet Gavgalı tarafından katılım belgeleri takdim edildi. Samimi bir atmosferde gerçekleşen program, hatıra fotoğrafı çekimi ve iyi dileklerin paylaşılmasıyla sona erdi.








FACEBOOK YORUMLAR